Buenos Aires door de ogen van Ferdi - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Selina & Ferdi - WaarBenJij.nu Buenos Aires door de ogen van Ferdi - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Selina & Ferdi - WaarBenJij.nu

Buenos Aires door de ogen van Ferdi

Door: Ferdi

Blijf op de hoogte en volg Selina & Ferdi

08 November 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Ik ben nu een week in Zuid Amerika, dus tijd voor recap momentje. Het is hier zo anders dan in Nederland! De sfeer op straat is druk, maar gezellig druk, de mentaliteit van de mensen is veel positiever lijkt het, in vergelijking met de norse, mopperende atitude van de kaaskoppen.
Bijvoorbeeld: een auto die door een andere auto gesleept wordt gaat los van de kabel en staat op straat stil. Buenos Aires scenario (waargebeurd): uit 5 hoeken komen meteen mensen aan om de auto van het drukke kruispunt te duwen. NL scenario (zou zomaar waargebeurd kunnen zijn): de meeste mensen lopen door en kijken over hun schouder met een blik van 'dat lost iemand anders vast wel op'. Na lange aarzeling gaat 1 persoon met tegenzin helpen de auto aan de kant te duwen. Verschil toch? I'm just saying...
Zoals Selina me al had laten weten zijn de clubs, als je de goede te pakken hebt, heel gezellig en danst iedereen er op los. Slechts een enkeling kijkt toe vanaf de bar. In NL daarentegen, is het juist precies andersom. Vraag om het Feestfabriek verhaal aan mij als je een voorbeeld wilt;)

Buenos Aires zelf is een levendige stad met ook zijn rustige (vrijvertaald rustieke) plekjes om tot rust te komen. Vandaag helemaal zen uit de jardin de rosas en de japanse tuin gekomen bijvoorbeeld. En vlees, ook iets leuks als je in Buenos Aires bent. Gisteren hard genoten van een paar onwijs lekkere stukken vlees bij het tentje 'Las Cabras', waar Selina al voor de derde keer ging eten. En als zij vaker naar dezelfde tent gaat.. juist... dan is deze gewoon goed. Het (redelijk standaard) wachten van een half uur op een tafeltje is dan ook totaal niet erg.

Als je even compleet weg wilt zijn van de stad en de drukte, aarzel niet om een bezoekje te brengen aan San Antonio Areco. Let bij het boeken wel op dat je in de jaarlijkse feestweek moet gaan... er is dan namelijk niks te beleven! Zelfs de Baakse kermis kan gezien worden als een drukker volksfeest. Zelfs de lokale dorpshond ging verveeld in het gras liggen toen er alleen nog krekels te horen waren......

Binnenkort mijn volgende verhaal 'de kraan in Argentinie'.
CHAU!

• 14 November 2013 - 21:35

Gerard:

Wat is er mis met de Baakse kermis? En daar kan het ook heel mooi weer zijn, getuige de versie van 2013. Afijn, mooi verhaal! Keep them coming . . . (in tegenstelling tot Marga kan ik geen woord spaans, oja toch wel: cerveza en dat hebben ze in Baak ook genoeg).
    Geniet maar lekker verder jullie tweetjes!

Groetjes Gerard