Kort verhaal: de kraan - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Selina & Ferdi - WaarBenJij.nu Kort verhaal: de kraan - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Selina & Ferdi - WaarBenJij.nu

Kort verhaal: de kraan

Door: Ferdi

Blijf op de hoogte en volg Selina & Ferdi

09 November 2013 | Argentinië, Puerto Madryn

Hallo iedereen!

Een tijdje geleden is er door Selina in een van haar verhalen beloofd dat ik iets zou vertellen over de kraan. Bij deze een korte toelichting op de Argentijnse kraan:

Zoals ik in mijn vorige verhaal heb verteld, heb ik wat contrasten meegemaakt tussen Nederland en Zuid-Amerika. Zo nu de koude kraan die denkt dat ie een warme kraan is. Nee dat contrast zag je niet aankomen he? De eerste keer dat ik dit fenomeen tegenkwam was in het Hostel Suites Palermo. Ik wilde mijn fles vullen met koud water, wordt het water eerst lauw. Dan denk je bij jezelf: 'okee, er zal nog wel wat warm water in de leiding zitten'. Vervolgens gebeurt het onwaarschijnlijke. het water wordt warmer. Van lauw naar lauw-warm, naar warm en (je verzint het niet!) naar gloeiend heet. Neem hierbij nogmaals in beschouwing dat ik alleen maar dan ook echt alleen de koude kraan heb opengedraaid. Ik hoor de lezer van dit verhaal denken: 'maar dat is toch gewoon een toevalligheidje?'. Mee eens, ware het niet dat we in het volgende hostel El Retorno in Puerto Madryn weer zo'n dwarsliggende kraan tegen zijn gekomen. Dit was in het bijzonder vervelend met het douchen, gezien je normaal de warme kraan bijmengt met koud water...uit de koude kraan. Maar als de koude kraan denkt dat ie een warme kraan is...je snapt het.

Toeval dat we het twee keer (nu al) zijn tegen gekomen? Hmm wie zal het zeggen. Dit was het betreft de kraan. Meer rariteiten en opmerkelijke zaken/contrasten volgen in het volgende verhaal.

Adios Amigos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina & Ferdi

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 14175

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 28 September 2014

Cuba

04 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Zuid Amerika

Landen bezocht: