Het Bordjes Hostel - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Selina & Ferdi - WaarBenJij.nu Het Bordjes Hostel - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Selina & Ferdi - WaarBenJij.nu

Het Bordjes Hostel

Door: Ferdi

Blijf op de hoogte en volg Selina & Ferdi

11 November 2013 | Argentinië, Puerto Madryn

Hola!

Wat ons nu toch weer is overkomen... Het staat al kort aangegeven in een van Selina's verhalen en er is al een foto voorbij gekomen op Facebook. Toch zou ik er nog summier iets aan toe willen voegen.

Het betreft de kwestie 'ik heb een hostel maar vind het vervelend dat mensen mijn hostel gebruiken'. Hiermee doel ik op het El Retorno hostel in Puerto Madryn (ja die van die kraan!). We hebben in dit hostel welgeteld 8 verschillende soorten bordjes met tekst gezien, welke allen een gebod of verbod aanduidden en ik zal ze hieronder bespreken. Ik moet erbij vermelden dat het hostel-mevrouwtje niet gastvrij overkwam en soms gemaakt-vriendelijk of zelfs irritant deed. Dit heeft er mede toe geleid dat ik zo negatief praat over de bordjes.

(1). Het eerste bordje wat me opviel bevatte de tekst (soort van) 'Douchen na uitchecken? kost je 20 pesos smeerpijp!'. Dit vonden we al raar gezien de vorige hostels hier totaal niet moeilijk over deden. Deze tekst werd echter een beetje verklaard door bordje (2) 'We heel weinig water in Puerto Madryn, dus douche niet te lang smeerpijp!'. Deels zal hier wel een kern van waarheid in zitten (waterschaarste, milieu, CO2 uitstoot, etc etc.) maar het vrouwtje had ons al dusdanig op de kast gejaagd dat we allebei een extra lange warme douche namen.

In de keuken was bordje (3) te vinden, 'Please, niet koken na uitchecken!'. Wat doen we? Je raadt het al, we koken vrolijk een pesto-pastatje om 12 uur, terwijl we om 10 uur waren uitgecheckt. Het grappige was dat Selina en ik een briljant plan hadden uitgedokterd: we zouden de gekochte boodschappen verstopt in een tas eerst in de hal zetten. Vervolgens zou Selina het mevrouwtje afleiden en zou ik met de tas als een soort ninja naar de keuken bewegen en met een koprol ongezien onder de keukentafel zou rollen. Dan zouden we eerst de kip snijden en die snel in de pan gooien. Want tja, als het er toch al in zit, kunnen we het net zo goed afmaken. Afijn het ging allemaal volgens plan en we hadden alle excuses al ingestudeerd (mocht het toch misgaan). La moment supreme, het vrouwtje loopt de keuken binnen...stilte...spanning...loopt ze potverdikkeme zo door zonder wat te zeggen. Jammer.

Goed we blijven in de keuken voor bordje (4), 'was, droog af en berg je schone spul op in de smerige kastjes AUB!'. Dit werd lastig gezien we puntje twee, het afdrogen, niet konden volbrengen omdat er geen theedoek was te bekennen. Daarnaast wees de dochter van het hostelmevrouwtje me er op dat-notabene terwijl ik aan het afwassen was-ik mijn spullen wel netjes moest afwassen...dafack? De irritatie liep op. Bij het uitlopen van de keuken zag ik bordje (5) staan, 'Hou de keukendeur dicht, we willen niet in je verbrande kiplucht staan!'. Dus ik laat obviously de deur wagenwijd openstaan.

Ik vervolg mijn weg langs de balie, waar me bordje (6) opvalt, 'Gelieve tussen 6:50 en 9:15 ontbijten'. Ze houden blijkbaar niet van normale, afgeronde tijden hier, wat ook bleek uit bordje (7) 'na 23:50 de pc niet meer gebruiken...en ook niet na uitchecken!'. Kijk dit is nou een knap staaltje samenvoeg werk. De oplettende lezer ziet het al, maar door het samenvoegen van twee geboden, is er één bordje extra bespaard! Je zou maar teveel bordjes in je hostel hebben...Mijn oog valt ook op het laatste bordje (8) ´Geen gebruik maken van de USB poorten op de PC'. Dit bordje was ook geheel logischerwijs voor alle USB poorten geplakt. Het minder logische eraan was dat er op het bureau een appart snoertje lag met (inderdaad) een USB aansluiting voor de PC...snap jij het nog?.

Na alle bordjes gezien te hebben miste ik eigenlijk bordje (9) bij de voordeur: 'Hola, gelieve alle bordjes in dit hostel aandachtig te bestuderen, maar neem ze vooral met een korrel zout'.

Oja, verder was het trouwens een prima hostel hoor!

Adios amigos!

  • 25 November 2013 - 09:11

    Marga:

    Hahaha, wat een mooi verhaal Ik snap dat je er recalcitrant van wordt! Ik ga toch maar geen bordjes ophangen alhier ;)

  • 29 November 2013 - 09:15

    Gerard:

    Ik wilde nog vragen of je ad bordje 5) de kip ook maar lekker hebt laten aanbranden? Dat zou dan de ultieme voldoening kunnen geven, toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Selina & Ferdi

Actief sinds 18 Juli 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 14180

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 28 September 2014

Cuba

04 Oktober 2013 - 31 Januari 2014

Zuid Amerika

Landen bezocht: