Hoogtepunten in Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Selina & Ferdi - WaarBenJij.nu Hoogtepunten in Pucon - Reisverslag uit Pucón, Chili van Selina & Ferdi - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten in Pucon

Door: Selina

Blijf op de hoogte en volg Selina & Ferdi

21 November 2013 | Chili, Pucón

Buenos dias!

We zijn in Pucon (de rit duurde MAAR 4,5 uur in plaats van de geschatte 6). Ons eerste dagje in Pucon was een relaxdagje. We zijn naar Thermas Pozones geweest. Dit zijn natuurlijke thermen met warmwaterbronnen. We begonnen meteen met een hele hete. Met rode voeten kwamen we er snel weer uit. Gelukkig bleken er thermen met verschillende temperaturen te zijn! Het schijnt dat je ook pas de volgende dag moet douchen, omdat de mineralen in het water goed zijn voor je huid. We waren helemaal relaxed en klaar voor het beklimmen van de vulkaan de volgende dag!

Die beruchte volgende dag ging om 5.45 uur de wekker. Ik dacht 'waarom gaan we dit ook alweer doen?', 'kan ik nog terug?'. Klein uurtje later werden we opgehaald met door de tourgids (en waren er ook andere mensen die er heel professioneel uitzagen). Gelukkig gingen we al een stuk de berg op met de bus, en je kon ook een uur van de klim afsnoepen door de stoeltjeslift te pakken. En toen begon onze trip omhoog, door de sneeuw, zigzaggend de berg op, zon 4 tot 5 uur lang. Ik had geen enkel besef van tijd meer... 7 uur zou ik ook geloven haha! Maar we hebben het gehaald! De zwaveldampen kwamen ons tegemoet uit de krater. En wat een uitzicht vanaf 2840m hoogte! Boven de wolken, met overal bergen en vulkanen en een enorm meer. De berg af ging een stuk sneller, we gingen namelijk glijden. Her en der waren wat glijbanen in de sneeuw gemaakt, waar je met een klein plastic schepsleetje vanaf kon. Nog een keer uit de bocht gevlogen, maar met mn pikhouweel kon ik me vastkleumen in de sneeuw en terug de baan in (klinkt spannend he).
En zo kwamen we, met alle ledematen er nog aan, weer terug in het hostel. We did it! Dus hebben we onszelf even lekker getrakteerd met schone kleren van de laundry en een pizzarestaurantje met mojitos!

De supermarkt hier is trouwens niet normaal. Zo groot als de Makro! En niet dat ze dan meer variatie hebben.. Nee 3 meter 5 rijen spaghetti, 3 meter 5 rijen fussili, 3 meter 5 rijen penne... Om nog maar niet over de tomatensaus te beginnen;)

Vannacht gaan we weer wat kilometers overbruggen! De volgende stop is Santiago..

xxx

Leuke weetjes:
*Een colaflesje bevat 591 ml cola.
*De cargo wordt hier handmatig geseald. Een mannetje loopt met een rol plastic 300x om het pakketje heen.
*Salsamuziek in de bus.. Zouden ze in NL ook moeten doen, wordt iedereen een stuk relaxter van;)
*De gids vond de krater van 200m doorsnee niet zo groot.
*De vulkaan barst ongeveer elke 25 jaar.. In 1994 was de laatste.
*Overal in het dorp staan bordjes met 'via de evacuacion'.

• 24 November 2013 - 01:50

Gerard: